Приликом прегледа мноштва играчког и певачког материјала као садржај ове кореографије су се наметнуле песме и игре Ој љубави, бог те клео, која се певала на саборима и свечаним породичним окупљањима, а има карактер љубавне песме, затим
Ој, љубави, бог те клео,
Ко те први започео?
Започела једна двојка,
Млади момак и девојка.
Текла вода на валове, ој, јаворе, зелен боре,
Кад је текла куд се ђела, ој, јаворе, зелен боре,
Ишли момку за ђевојку, ој, јаворе, зелен боре.
О Видину, највишем врху у брдима која окружују котлину у којој је смештена Пећка патријаршија, је испевана песма која се врло често уз певање и играла поготово на саборима. Симболика тог врха лежи у томе, што се са њега види читава Пећка котлина и добар део Метохије.
Играло коло под Видин
Пусти мене мајко да видим
Где игра драги сас драгу
Као мила сеја сас брата
На подручју Метохије играло се седам калачојни, које спадају у ред градских игара насталих под турским утицајем.
Песма Где си била Недо је такође песма уз коју се играло. Она има облик дијалога и садржи мотив Пећке митрополије
Где си била недо, недо, чанаклијо?
Ја сам била, прото, у Митрополију,
У Митрополију дванаест трговаца,
дванаест трговаца, дванаест удоваца,
дванаест удоваца, судом да се судим,
Судом да се судим, Ђорђа да осудим.
Посеј’о дедо ситан босиљак,
навадиле се три младе моме.
Разапе деда замке по башчи,
Ухватише се три младе моме.
Пусти ме, дедо, ја сам ти унука!
Кад си унука, шта тражиш тука?
Пусти ме, дедо, ја сам ти сваћа!
Кад си ми сваћа, сваћа се фаћа!
Пећко оро је мешовито коло момака и девојака, које се играло на свим саборским скуповима и породичним весељима